20 Mayıs 2012 Pazar

canim elif gozun ela...

Hatırlar mısın sevgili. Seninle konuştuğumuz anlarda bunu dinlerdim. O zaman sen vardır şarkının anlamını fazla hissedemezdim. Sırf elif geçiyor diye gecelerce hatta günlerce dinler dururdum.
Taki bu güne kadar, birden bire nasıl olduysa bu aptal şarkı çıktı karşıma. Çıktığından beri dinleyip duruyorum. Sözlerini anlamaya çalışıyorum. Sanırım tam benim için yazılmış, sanırım tam beni anlatıyor. Ne garip demi, sen varken anlamı başka olan şarkı, sen yokken bir başka oluyormuş bunu anladım.


Sahi sevgili neden böyle oldu? Neden sen varken her şey güzeldi... Sen varken her şey iyiydi be. Kötülükleride vardı onları hep bitiren birde iyiliklerin vardı. Ama sen yokken her şey öyle bir kötü olduki hani annesini kaybeden bir çocuk misali, en sevdiği oyuncağını kaybeden bir  çocuk gibi. Kusura bakma hep çocuklu örnekler veriyorum. Çünkü ben senin çocuğun gibiydim. Sana nazım geçerdi. Bir hata yapsam kızardın bana, doğruyu yanlışı öğretirdin. En önemlisi de insanları, seni ve ailemi sevmeyi öğretirdin. Yani sen öyle bir şeydinki bu saçma hayatımda. Bak görüyor musun hayatıma bile saçma diyorum artık oysaki sen olsaydın "saçma hayat" dediğim anda kızardın bana! Şükret aşk derdin! Değerini bil derdin. Sonra bende değerini anlardım...

Şarkının sözlerini o zaman anlamadım dedim ya şimdi çok iyi anlıyorum.  Baksana şu dörtlüğe sanki bizi, beni, seni anlatmış...
nafileymis cagirsamda
uzaklarda aglasamda
el diline söz olsamda
duyamadin elif elif
duyamadin elif elif
Hele bu kıtalara ne denmeli? Sanki sen misali... Bir türlü sevemedin elif... Bir türlü sevemedin. Hepde nazlıydın. Annesinin birtanesi, evin tek kızı, abisinin teki... Ee birde benim sonsuzum...

gönlüm derki daglar duyun
zirvenize beni koyun
hep nazlidir deli huyun
sevemedin elif elif
sevemedin elif elif
Burada beni anlatıyor sanırım. Sanırım yani...
hep dolandim dagi tasi
yigemedim sicak asi
sel misali akan yasi
silemedin elif elif
Bu kıtaları hatırlarsın sanırım. ben sigaramı yaktım sende beni derdim hep. Sende kızardın! Ne zaman yaktım, ne yaptım sana, şöyle deme kötü oluyorum bak... Hala o günler dün gibi hatırımda. Şöylediğin anlar kulağımda çınlıyor.
ruyanda agliyormuyum yine
yoksa agladigim ruyana girmiyormu
hayatta'iki seyim vardi biliyormusun
biri sendin biride sigaram
aranizdaki tek fark ne biliyormusun
ben sigarami yaktim sende beni
İşte bu kadardı şarkımız, şarkım. Ne güzel şöylemiş demi üstad.  Sanki senle beni yaşamış gibi...  Kızmıyorum sana, sitemimde yok. Tek derdim, beni sakın unutma olur mu? Seni çok seviyorum. Çok özlüyorum. Şimdi sen kızarsın! Çok mu dersin? Hayır sevgili, aklının alamayacağı, kelimelerin yetmeyeceğin, söylerken nefessiz kalacağım kadar çok seviyorum...

Ve son kez...

ben sigarami yaktim sende beni

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder