13 Mayıs 2012 Pazar

annem gibiydin, kutlu olsun

Ağlıyorum. Özlüyorum. Seviyorum. Bekliyorum.

Hayatımdaki tüm eylemler bundan ibaret sanırım. Eskisi gibi konuştuğumuz günler geliyor aklıma. Sen evinde oturur bende evimde otururdum. Ama yinede kalpler bir olurdu basit bir bilgisayar ile konuşuyor olsak bile. Eller bir olurdu, düşünceler ve kalpler... Aslında nasıl oluyordu o? Sana bir şey yazacakken aklımdakileri okuyup benden önce yazman yada yazdığım şeyi tahmin etmen? Nasıl başarabiliyorduk bunu. Çok sevdik yoksa ondan mı?

En komiğide şuydu, "Bunu diyeceğini biliyordum." bu cümleyi duyunca biraz kızıyordum sana birazda çok seviyordum. Çünkü nasıl olduysa beni ezberlemiştin hani eskilerin tabiriyle beni okuyordun. Kızma nedenim ise beni bu kadar çabuk çözebilmiş olmandı ama bu tatlı bir kızgın hani olur ya annelerin çocuklarına kızması gibi önce kızar sonra da gider onla oturup ağlar. Bunun gibiydi sana kızmam.

Hele birde günaydın mesajların yok muydu. Onlar dı sanırım beni hayata bağlayan, gerçi hayata bağlayan demiyeyim fazla abartmış olurum nede olsa şimdi onlarsız yaşıyabiliyorum. Söyle desem daha iyi olur sanırım onlardı güne huzurlu, mutlu başlamamı sağlayan minik tebbessüm ettiren, hayata karşı bugün beni yıkamayacaksın dediren şeylerdi. Aslında bunlara bu kadar anlam yüklemezdim bilirsin, sen hep yazdığında "günaydın aşkım, günaydın sevgilim." gibi karşılık verirdim. Ama hiçbir zaman benim için ne anlama geldiğini, ne hissettiğimi sana söylememiştim. Şimdi söylüyorum biraz geç mi kaldım dersin? O minicik cümlecikler öyle bir anlam katıyorduki bana sen gittiğinde öğrendim.

Sensiz günüm güzel geçmemeye başladı. Ne yalan söyleyeyim sevgili şimdi de öyle geçiyor biraz toparladım diyorum ardından bir vurgun yiyorum, bir anı yıkıp götürüyor her şeyi. Onca toparladığım anı, onca biriktirdiğim göz yaşını bir anı bitirebiliyor. Bazen ufak bir kalem, bazen uzaklardan gelen bir koku. En beteride kokun oluyor sevgilim. Lanet olası kokuyu sanki ben koklayayım diye herkes sıkar olmuş! nefret etmek istiyorum o kokudan ama kıyamıyorumki çünkü sensin o benim için. Zaten parfümünde az kaldı. Yatağıma sıkamıyorum,  nedeni ise sana komik gelebilir ama bence öyle gülme tamam mı! Biri koklarda aşık olur diye sıkmıyorum yatağıma. Biter de yenisini bulamam diye sıkmıyorum. gülme olur mu?

Sana şimdi bunları neden yazıyorum onu bile bilmiyorum. Sen yokken, sensiz dayanabileceğimi düşürdün hep bunu göstermek isterdim sana ama olmuyor yapamıyorum. Bilirsin hep üzülürdüm, hep salaksaçma hayaller kurardım. Sulu gözlüyümde biraz dayanamam aklıma sen gelince. Aslında sana hiç yazmasam beni güçlü görsen sevgilim nasıl olur? Ama bu seferde özlersin sen beni! Sonra kızarsın sonra trip atarsın... Ondan sonra gelde seni ikna et, inatcıydın ama bir ben söz konusu olunca çabuk vazgeçerdin her şeyden.

Çok sevmiştin beni. Annem gibi.  Arada kızardın bana küfür ederdin belki içinden ama hiçbir zaman bunu dışa vurmazdın tıpkı annem gibi. Bir yere gidince haber vermesem yada geç kalsam merak ederdin annem gibi. Hep iyiliğimi düşünür, benim için iyi olacak şeyleri yapardın annem gibi. Sahi sevgilim annemle ne kadar ortak yönünüz varmış?

Unutmadan sevgili bugün anneler günü, annenin ellerinden öperim. Biliyorum kızgın bana ama ne yapayım anneler affeder. Oda affeder mi beni?
Annemi çok sevdiğini biliyorum sevgili, senin yerine de öpeceğim onu, ellerinden hemde. Senin yerine de hediye alacağım. Sırf herkese inat, gelmez o diyenlere inat. Elif gönderdi anne diyeceğim! Ama bunu dersem geleceğine oda inanır. Olmaz sanırım demi. Ama içimden dersem sende annemde duyarsınız biliyorum. Aslında bağırarak demek varda! Annem üzülmesin. Oda sevmişti seni gelinim derdi. Hala sorar seni. Mavi gözlü gelinim der hep sana, göz rengini hep karıştırırdı ama olsun severdi işte seni.

Hani oğlumuz ve kızımız olacaktı ya sevgilim. Şifa ve ulaş. Onlar içinde senin anneler gününü kutlarım. Onlar için sana hediye alabilirim. Onlar için seni öpebilirim. Onlar için sana sarılabilirim. Ama hepsi onlar için olacak kızma kendim için istemiyorum. Gelecekte yarim olacak kadın, hayalini kurduğum çocukların annesi. Anneler günün kutlu olsun....

Gelecekteki yarim,imkansızım,çocuklarımın annesi...

2 yorum:

  1. Annenin anneler güün kutlu olsun

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Seninde annenin anneler günü kutlu olsun ve seninde kutlu olsun şimdiden

    YanıtlaSil